۱۳۹۲ دی ۱۲, پنجشنبه

قول بزرگ 2014

چشم بر هم زدیم و سال دیگه ای هم گذشت. با سال 2013 خداحافظی کردیم و این سال رو هم پشت سر گذاشتیم، مثل سال قبلش و سالهای قبل از اون! سال 2013 با اینکه توش عدد 13 داشت ولی برای من حداقل نحسیی در کار نداشت، نه به خاطر اینکه اعتقادی به این داستانها دارم ها، هرگز!
روز اول سال نیست امروز، اون رو دیروز به سر کردیم و اون هم در پایان یک تعطیلات ده روزه برای من، تعطیلاتی که قبلش تصمیم داشتم خیلی کارها انجام بدم! کلی لیستهای جور و واجور برای خودم نوشته بودم و دلم میخواست که دست کم یک بشخیشون رو عملی کنم توی این روزهای پر از بیکاری، اما دریغ از اینکه یکیشون حداقل انجام بشه :) امروز که بعد از این مدت به سر کار برگشتم، نمیدونم چرا برام مثل اولین روز سال احساس میشه! به یاد لحظۀ محول شدن سال افتادم و قولهایی که توی ذهنم به خودم دادم، قولهایی که امیدوارم به سرنوشت لیستهای قبل از تعطیلات کریستمس دچار نشن!
امروز صبح که فیسبوک رو باز کردم دیدم نوآوری جالبی کردن امسال! با کلیک کردن روی یک تصویر مروری به سال گذشته ات میکنی، عکسهات، نوشته هات و کلی از فعالیتهایی که در این دنیای مجازی به اشتراک گذاشتی. با خودم فکر کردم که انگار اینا با ذهن من به طریقی در ارتباط بودن چونکه این دقیقاً  کاری بود که از صبح تصمیم داشتم انجام بدم و بعدش هم سعی کنم که به قلمشون بکشم. چقدر دلپذیر بود دیدن تصاویر سال گذشته و مرور خاطرات این سیصد و شصت و پنج روزی که گذشت! قصد ندارم که اینجا با مرور کردن تک تک این روزها سر شما و خودم رو به درد بیارم و فقط تنها کاری که میتونم بکنم و منطقی به نظر بیاد، اینه که جمع کل رو بزنم و این زیر مرقوم کنم: سال 2013 سالی بود بسیار خوب و دل انگیز، شاید به جرآت بتونم بگم که یکی بهترین سالهای زندگی من بود که رفته رفته تعدادشون داره زیاد میشه و ترسم از اون روزیه که دیگه حسابشون از دستم در بره...
یکی از توصیه هایی که به اونایی که میخوان عادت بدی رو ترک کنن، مثلاً استعمال دخانیات رو، اینه که در ملآ عام جار بزنن که چنین قصدی رو دارن، تا اگر وسطهای کار شیطون به سراغشون اومد و خواستن سر خودشون رو کلاهی بذارن و گریزی هم با سر زیر برف و ندیدن بقیه، بزنن، یاد اعلام خودشون بیفتن و خجالت بکشن :) حالا عموناصر که در خفا قبل از تعطیلات لیستی برای کارهایی که میخواست انجام بده، تنظیم کرده بود و بعدش هم به روی مبارک خودش  نیاورد و مهمترینشون رو عملی نکرد، حالا قصد داره در اینجا رسماً اعلام بکنه که قول بزرگ 2014 فقط از یک کلمه تشکیل شده و اونم اگه گفتین چیه؟ :) بله، درست حدس زدین: نوشتن :) همینجا به همگی خواننده های خوب و وفادار خودم اختیار تام حقوقی و عرفی و رفاقتی میدم که اگر عموناصر از این مهم بزرگ تخطی کرد، به هر طریقی که صلاح میدونن، چه مجازی و چه حقیقی، گوشهاش رو بکشن و بهش یادآوری کنن که "عموناصر، یادت باشه که مرده و قولش" :) ...

سالی آکنده از عشق برای همه اتون آرزو میکنم، دلتون پر از امید و شادی باشه و قلبهاتون مالامال آرزوها!

دوم ژانویه 2014
عموناصر  

هیچ نظری موجود نیست: