۱۳۸۷ اسفند ۲, جمعه

مرغ ســحر

احساس غریبیه ولی انگار موسیقی جزئی لاینفک از تمامی وجودم رو تشکیل میده! وقتی یک چند روزی میگذره و اینجا خبری از ترانه وشعر نیست، به نظرم میاد که یه چیزی کمه...
یکی از زیباترین آثار موسیقی وطن رو دلم میخواد اینجا برای همیشه جاودانه اش کنم!  تقدیم میکنم به کسی که همیشه دوست داره این ترانه رو با صدای"انکر الاصوات" عموناصر بشنوه...:) 


سالار عقیلی - مرغ ســحر
شعر از ملک الشعرای بهار
آهنگ از مرتضی نی داوود

مرغ ســحر ناله سر كن
داغ مرا تازه تر كن
زآه شرر بار، اين قفس را
برشكن و زير و زبر كن

بلبل پر بسته ز كنج قفس درآ
نغمهء آزادی نوع بشــر سرا
وز نفسی عرصهء این خاك توده را
پرشرر كن

ظلم ظالم ، جور صيّاد
آشيانم داده بر باد
ای خدا، ای فلك، ای طبيعت
شامِ تاريكِ ما را سحر كن

نو بهار است
گل به بار است
ابر چشمم، ژاله بار است
اين قفس چون دلم
تنگ و تار است

شعله فكن در قفس ای آه آتشين
دست طبيعت گل عمرِ مرا مچين
جانب عاشق نگه ای تازه گل از اين
بيشتركن ،بيشتركن ، بيشتركن

مرغ بی دل، شرح هجران 
مختصر، مختصر كن
مرغ بی دل، شرح هجران 
مخــتصـــر، مختـصـر كـن

۲ نظر:

جهانگرد گفت...

سلام
عمو ناصر خوانندگی هم می کنی ؟!بی خبر بودم؟دوست دارم بیشتر برایم توضیح دهی

amunaaser گفت...

سلام
نه بابا! خوانندگی چیه؟! :) گاه گداری با صدای ناهنجار سر اطرافیان رو به درد میارم...:)