۱۳۸۷ بهمن ۲۲, سه‌شنبه

شازده کوچولو

چند وقت پیش توی وبگردیها بعد از سالها دوباره به شازده کوچولو برخورد کردم. میدونستم که ترجمه های مختلفی از این داستان شیرین و پرمعنا وجود داره، ولی در مورد اینکه زنده یاد شاملو هم هنر ترجمه اش رو در رابطه با این نوشته به کار برده، اصلاً اطلاعی نداشتم. جالبتر اونکه در تولید صوتی روایت این داستان هم شرکت داشته... در هر صورت فایلش رو گیر آوردم و یک سی دی برای مناسب ترین جا برای گوش دادن یعنی توی ماشین، زدم :) خلاصه فکر کنم یک هفته ای طول کشید تا توی فاصله ی از خونه به کار و از کار به خونه، تونستم به همه اش گوش بدم. چنان مسخ حرفهای شیرین این کوچولو میشدم که ابدا نمی فهمیدم چطوری به مقصد میرسم...
گفتم که حیفه این کار زیبا رو در اینجا نذارم و دوستان ازش بهره مند نشند. این رو به "غریبه ی کوچولوی" خودم تقدیم می کنم، چون میدونم که اون هم مثل من از شنیدنش لذت میبره...

آنتوان دو سنت اگزوپری- شازده کوچولو - راوی احمد شاملو

۲ نظر:

جهانگرد گفت...

سلام
عموناصر ممنون از اینکه این کتاب ارزشمند را در دسترس قرار دادی شازده کوچولو کوچولویی هست که به بزرگ ها در س زندگی می دهدممنون

amunaaser گفت...

سلام
خواهش می کنم :) البته میدونم که تو از این ترجمه ی شاملو زیاد خوشت نمیومد...:) ولی الحق که با گرمای صداش موقع تعریف کردن جادو میکنه!