۱۳۸۷ بهمن ۲۷, یکشنبه

عزیزان زنده اند!

صبح زود روز تعطیل با زنگ تلفنم از خواب پریدم. تعجب کردم که، خدایا، کی میتونه باشه که روز شنبه کله ی سحر زنگ میزنه! قبل از اینکه بخوام افکار نگران کننده رو توی مغزم بچرخونم و یک تفتی بهشون بدم، صدای دوستم رو از اونور خط شنیدم که داشت عذرخواهی میکرد... گفتم چی شده؟ گفت مادرم فوت کرد! خیلی ناراحت شدم و ناخودآگاه به این فکر کردم که این شتریه که در خونه ی همه میخوابه، یا به قول همین دوست عزیز از دست رفته: دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره... ماها بچه های غربت وقتی عزیزانمون رو اون سر دنیا از دست میدیم شاید طور دیگه ای بهمون فشار میاد، چون تصویری رو که از عزیزانمون در وطن داریم، تصویریه که همیشه زنده ست، اون آدما هیچوقت برای ما نه پیر میشند و نه مریض و ناخوش و همیشه همون آدمای قبراق و سر حالی هستند که سالها پیش دیده بودیمشون... درست مثل مادربزرگ خودم که الان سالها از فوتش میگذره و عموناصر هنوز نتونسته، در سفرهایی که به میهن میکنه، خودش رو راضی کنه که سرخاکش بره! میدونم که باید پذیرفت و پشت سر گذاشت، ولی همش صداش توی گوشمه وقتی صدام میکرد: آقای عموناصر خان گل و بلبل:(... روح تمامی رفتگان عزیز ما شاد بادا!

۲ نظر:

جهانگرد گفت...

سلام
خدا همۀ انها را بیامرزاد دوست عزیز عمو ناصر گرامی در کنار خانه ما دیروز مادری 38 ساله با دو فرزند اکه از خود برجا گذاشت بر اثر سرطان از دنیا رفت به منزلشان رفتم تا تسلیتی بگویم دنیا برایم رنگ باخته بود مرگ حقیقتی فوق العاده غم انگیز ونگران کننده است وبه گفته شما شتری است که درخانه همه ما خوابیده با این حساب دو نوع به مرگ نگاه می شود اول اینکه مرگ خودمان که ایا باان کنار امده ایم یا نه ؟دوم مرگ عزیزان که من همیشه ارزو دارم قبل از عزیزان بمیرم تا مرگشان را نبینم عمو ناصر من هم مثل شما مادر بزرگی داشتم که مثل پدر ومادرم دوستش می داشتم ده سال است از دنیا رفته الان که این ها را می نویسم یادش برایم زنده شد گلویم گرفت وچشمانم نمناک شد خیلی دوستش می داشتم با ان که بر تشییع وتدفینش حضور داشتم اما هنوز از درد فراقش می سوزم این تلخ ترین خاطره زندگی من است خداوند عزیزان من وشما را وهمه غربت نشینان را با سید الشهدا همنشین فرماید

amunaaser گفت...

سلام
خدا رفتگان تو رو هم بیامرزه!

چون عمر بسر رسد چه بغداد و چه بلخ
پیمانه چو پر شود چه شيرين و چه تلخ
خوش باش که بعد از من و تو ماه بسی
از سـلخ بـه غره آیــد از غـره بـه سلخ

شاد باشی!