۱۳۸۸ تیر ۵, جمعه

من سکوت کردم

زمانی که نازی ها کمونیست ها را میبردند ,Als die Nazis die Kommunisten holten
من سکوت کردم ;habe ich geschwiegen
من که کمونیست نبودم .ich war ja kein Kommunist

زمانی که آنان سوسیال دمکراتها را زندانی میکردند ,Als sie die Sozialdemokraten einsperrten
من سکوت کردم ;habe ich geschwiegen
من که سوسیال دمکرات نبودم .ich war ja kein Sozialdemokrat

Als sie die Gewerkschafter holten, زمانی که آنان سندیکاچیها را میبردند
من اعتراضی نکردم ;habe ich nicht protestiert
من که سندیکاچی نبودم .ich war ja kein Gewerkschafter

زمانی که آنان یهودیان را میبردند ,Als sie die Juden holten
من اعتراضی نکردم ;habe ich nicht protestiert
من که یهودی نبودم .ich war ja kein Jude

زمانی که آنان مرا میبردند ,Als sie mich holten
دیگر کسی نمانده بود که بتواند اعتراضی کند .gab es keinen mehr, der protestieren konnte

۴ نظر:

ناشناس گفت...

.Jag läste detta för första gången för 2o år sedan men det är alltid lika vacker och sann.
om jag inte har fel var han präst
själv

amunaaser گفت...

Det stämmer! Han var teolog och präst...

جهانگرد گفت...

سلام
عمو ناصر عزیز به خاطر اختلالاتی که در سرعت اینتر نت به وجود اوردند مدتی می خواستم برای شما کامنت بگذارم اما نمی شد و از خیرش می گذشتم یکی نیست بپرسه اگر خیلی بر حق هستید اگر واقعا راست می گویید و حکومت عدل علوی و جامعه بی طبقه توحیدی به پا کرده اید چرا اینترنت را قطع کردید؟
چرا هنوز بعد از 17 روز بعد از انتخابات پیام کوتاه موبایل رو قطع کردید و هنوز هم قطع می باشد
بله اینهامستحق چیزی جز سقوط و فرو پاشی نمی باشند
والحمد لله خودشان با دست خودشان با سرعت لوازم و ملزوماتش را فراهم می نمایند
ما منتظریم

amunaaser گفت...

جهانگرد جان
اینا خودشون هم میدونن که دیگه رفتنی هستند و اینا فقط تلاشهای مذبوحانه ایه که دارن لحظات آخر عمرشون میکنن! یک حرکتی اتفاق افتاده که دیگه قابل بازگشتن به عقب نیست. مردم اولش فقط به رفتن "دلقک بزرگ" راضی بودند، ولی حالا دیگه اون اصلاً رقمی نیست و دیگه کل "انگلها" زیر سؤال هستند و باید غزل خداحافظی رو بخونن، و این به قول معروف دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره