۱۳۸۷ آبان ۲, پنجشنبه

سنتوری

دسترسی نداشتن به تلویزیون توی این مدت باعث شده که کلی از نشستن های روزانه جلوی این جعبه ی جادو برای من کم بشه. در عوض این فرصت رو پیدا کردم که شبها بشینم و بعضی از فیلم های خوب وطنی رو از طریق اینترنت تماشا کنم. مدتها بود که راجع به فیلم سنتوری شنیده بودم ولی هیچوقت فرصت دست نداده بود که ببینمش. باید بگم که جداً از دیدنش متأثر شدم و فکر کنم یکی از قشنگترین فیلمهای داریوش مهرجویی باشه. دو هنرپیشه ی اول فیلم بهرام رادان و گلشیفته فراهانی بسیار زیبا و از ته دل نقش ایفا میکنن، اینجور که شنیدم بازی خانم فراهانی در فیلم مجموعه ی دروغ‌ها در هالیوود اخیراً سر و صدای زیادی در وطن ایجاد کرده! قطعات سنتور، که اردوان کامکار خودش ساخته و اجرا کرده، حال و هوایی به فیلم میده که وصف ناپذیره و پر واضحه که ترانه های اجرا شده توسط محسن چاوشی رو هم نمیشه به راحتی از روشون رد شد. خلاصه ی مطلب برای کسانی که این فیلم رو ندیدند توصیه میکنم حتماً یک سری بهش بزنند.

۲ نظر:

جهانگرد گفت...

عمو ناصر عزیز سلام
اتفاقا همین دیشب از شبکه تی وی پرشین فارسی که اکثرا موسیقی وبرنامه هایی با سطح پایین می دهد ومن بیننده ان نیستم به طور اتفاقی برنامه ای در مورد داریوش مهرجویی می داد که فیلم سنتوری را به شکل سکانس سکانس ان هم نه به ترتیب فیلم نشان می داد دیدم واقعا بازی این دو بازیگر زبانزد بود حیف که وزیر ارشاد صفار هرندی بود ومجوز فیلم را ابطال نمود والا جزءپر فروش ترین هایی سینمای ایران می شد . واقعا دیدنی وفیلمی قوی وپر مایه است من هنوز فیلم را کامل ندیده ام ومهرجویی در ایران ابراز نارضایتی کرد که فیلم به شکل غیر قانونی دیده شود چرا که واقعا کار برده وخرج شده وحقش نیست این چنین با ان رفتار شود اما معرکه است .من هم می خواستم پستی بزنم اما این مهم را شما انجام دادید .ممنون

amunaaser گفت...

جهانگرد عزیز
واقعاً به ندرت پیش میاد که فیلمی من رو اینقدر تحت تأثیر بذاره، ولی این فیلم به نظر من خیلی تکون دهنده و دردناک بود. درد رو در جامعه ای نشون میداد که متأسفانه هروئین ارزون تر و ساده تر از سیگار به دست آورده میشه...:(