۱۳۹۲ خرداد ۳, جمعه

"روز پدر" یا "روز مرد"؟

این چند وقته اینقدر که سرم شلوغ شده فرصت نکردم حتی برای خوندن سری به اینجا بزنم تا چه برسه برای نوشتن! حتی صفحۀ توی فیسبوک رو هم یکی دو هفته ای هست که نرسیدم به روزش کنم. معمولاً سعی میکنم نوشته های قدیمی رو که از نظر خودم به درد بخور هست رو اونجا بذارم و برای اینکه کار رو کامل انجام داده باشم معمولاً تاریخ اصلی نوشته رو هم به همراه متن کپی میکنم و توی صفحۀ فیسبوک میچسبونم. از موقعی که سایت اینجا زبون فارسی رو هم چند سال پیش به لیست زبونهای قابل استفاده برای نوشتن، اضافه کرد، آرزو به دل ما موند که تاریخ نوشته ها هم بر اساس اونها تغییر پیدا کنه ولی ظاهراً این قسمت رو برنامه ریزهای این سایت زیر سبیلی رد کرده بودن... امروز که بعد از مدتها اومدم که دوباره یک نوشته رو کپی کنم، دیدم که بالاخره این اتفاق افتاده و حالا دیگه تاریخها هم اونجور که باید هستن... هورا هورا :)
امروز در وطن اینجور که معلومه - چون ما که همیشه دیر متوجه میشیم - روز پدره. باز هم خدا پدر این دنیای مجازی رو بیامرزه و شبکه های اجتماعی رو، چون قبلاً همیشه از اونجا به ما زنگ میزدن و به ما تبریک میگفتن :) و خلاصه عموناصر رو حسابی شرمنده میکردن! جالب اینجاست که توی شبکه های اجتماعی یک اصطلاح جدید به چشمم میخوره این چند روزه و اون اینکه به جای "روز پدر" از اصطلاح "روز مرد" استفاده میکنن! نمیدونم برای شوخیه این جریان یا اینکه میخوان این رو جدی جدی جا بندازن! از نظر من که اصلاً به هم دیگه ربطی ندارن این دو مورد! یعنی مرد بودن و پدر بودن دو تا چیز کاملاً جدا از هم هستن، همونطور که زن بودن و مادر بودن هم خیلی با هم فرق میکنن! اولاً که کو "مرد" توی این دور و زمونه؟ :) حالا تازه اگر هم تونستین همۀ عالم رو بگردین و یک چند تاییشون رو پیدا کنین، دلیل بر این نمیشه که اونا پدرای خوبی باشن... پدر شدن مستلزم "چند لحظه" است و پدر خوب بودن زحمت و خون دل خوردن یک عمر! آخه از قدیم و ندیم گفتن که "هر گردی گردو نمیشه"، مگه نه؟ :) به هر روی "مرد" هستین یا نه (دیگه اون پیش خودتون و خدای خودتون :)) اگر پدرین، این روز بر همگی شما مبارک و میمون بادا!

هیچ نظری موجود نیست: